۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
کد خبر: 930922

اسیر صهیونیست از دست حماس آزاد شد؟

سید روح الله رضوی، کارشناس مسائل فلسطین

تا زمانی که رژیم صهیونیستی فیلم و نحوه آزادسازی این سرباز زن از دست نیروهای حماس را منتشر نکند هیچ شخص و رسانه ای این داستان پردازی را باور نخواهد کرد.

ارتش اسرائیل و شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی  رژیم صهیونیستی) ضمن ادعای آزادی یک سرباز زن خود بنام  «اوری مگیدیش» که ۱۵ مهرماه  توسط مقاومت فلسطین به اسارت گرفته شده بود موج رسانه ای گسترده علیه حماس به راه انداخت. هر چند این ادعا همان ابتدا توسط مقاومت رد شد ولی اسرائیلی ها این مسئله را یک دست آورد بزرگ قلمداد کرده و اعلام کردند به زودی دیگر اسرا را نیز آزاد خواهند کرد.

اما آیا اسرائیل توانسته اسیر خود را از دست حماس آزاد کند؟ زمانی که خبر آزادی مگیدیش منتشر شد شبکه های اجتماعی پر شد از اما و اگر. نخستین پرسشی که مطرح شد این بود که چرا نامی از این اسیر ارتش صهیونیست در لیست اولیه نیروهای مقاومت وجود نداشت. در ادامه اسکرین شاتی از حساب فیس بوک مگیدیش منتشر شد که نشان می داد وی در تاریخ 12 اکتبر، یعنی 5 روز بعد اغاز حمله حماس پستی را در فضای مجازی منتشر کرده است، مسئله ای که مهر تایید بر ساختگی بودن این اسارت این فرد می باشد.

همچنین در تصویری که از وی بلافاصله بعد از آزادی منتشر شد هیچ نشانی از خستگی بر چهره سرباز زن صهیونیست وجود نداشت. برخی کاربران نیز با زوم روی ناخن وی این پرسش را مطرح کردن که چگونه می شود که بعد 20 روز هیچ خط و خشی بر لاک ناخن او نیفتاده است؟

به نظر همه چی به ویدئویی باز می گردد که مقاومت شب قبل از این رویداد از سه زن اسیر صهیونیست منتشر کرد. در این ویدئو یکی از اسرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مقصر اصلی جنگ در غزه می داند و بر سر نتانیاهو در چند مرتبه فریاد می زند. بلافاصله بعد از انتشار فیلم مذکور در شبکه های داخلی اسرائیل مطلبی عنوان شد که نباید این کلیپ در فضای داخلی مننتشر پیدا کند چراکه به معنای بازی در زمین دشمن می باشد.

اسرائیلی ها برای اینکه تبعات این ویدئو را در جامعه صهیونیسم کاهش دهند چند ساعت بعد موضوع آزادی اوری مگیدیش را مطرح کردند این در حالی است تا زمانی که رژیم صهیونیستی فیلم و نحوه آزادسازی این سرباز زن از دست نیروهای حماس را منتشر نکند هیچ شخص و رسانه ای این داستان رویایی این سرباز زن را باور نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.